LinkedIn B2B

B2B marketing met een bedrijfspagina op LinkedIn

Business-to-business marketing via sociale media zoals LinkedIn is de nieuwe manier om je doelgroep te bereiken. Een bedrijfspagina op LinkedIn biedt de mogelijkheid kort een verhaal over de organisatie te delen waarbij de producten en services kunnen worden uitgelicht. Iedereen kan hier de bedrijfspagina volgen. Zodra iemand je bedrijfspagina volgt ziet hij je updates en posts in zijn LinkedIn updates op de home pagina. Er kan op deze manier interactie plaats vinden met volgers en carrièrekansen kunnen worden aangeboden. Voor business-to-business marketing is LinkedIn zeer geschikt. Heb je bijvoorbeeld een audiovisueel bedrijf en ben je werkzaam voor andere organisaties, dan is het belangrijk dat bedrijven je kunnen vinden via LinkedIn. Je kunt hier laten zien wat je voor services verleent, welke mensen voor je werken en je kunt linken naar je website. Het maakt niet uit of je bedrijf bestaat uit twee of uit tweeduizend mensen, iedereen heeft iets aan LinkedIn.

Onderdelen LinkedIn bedrijfspagina

Een bedrijfspagina bevat verschillende onderdelen:

  • Startpagina. De startpagina waarop de korte samenvatting van de organisatie staat. Hier kan je organisatie een boodschap verspreiden en in contact komen met je volgers.
  • Carrières. Een tabblad waarop het bedrijf in contact kan komen met actieve en passieve  werkzoekenden op LinkedIn. Dit tabblad is enkel beschikbaar bij bedrijven met een betaald abonnement.
  • Analysemiddelen. Hier worden statistische gegevens en trends van de bedrijfspagina weer gegeven. De gegevens zijn opgedeeld in: updates, volgers en bezoekers. Analysemiddelen zijn enkel zichtbaar voor de beheerders van de bedrijfspagina.

Het is mogelijk statusupdates te plaatsen, er kunnen evenementen worden aangekondigd of thema pagina’s worden gemaakt op LinkedIn bedrijfspagina’s. Een ideaal platform om op te vallen bij je doelgroep en om in gesprek te gaan met interessante potentiële klanten.

Business-to-business marketing

Bezig met een B2B marketing campagne? Vergeet LinkedIn niet! Via je bedrijfspagina op LinkedIn kun je content delen en laten zien dat jij een expert bent binnen jouw vakgebied. Ook is het de perfecte plaats voor interactie. Maak er een gewoonte van je content niet alleen op je website en andere sociale media te plaatsen maar ook op LinkedIn. Uit onderzoek van LinkedIn blijkt dat de kans 50% groter is dat leden zaken doen of iets kopen bij een bedrijf dat ze volgens op LinkedIn dan bij een andere organisatie.

7 tips voor een goede bedrijfspagina op LinkedIn

  1. Een aantal cover foto’s op je bedrijfspagina instellen om te laten zien welke verschillende producten of services, campagnes of evenementen je organisatie aanbiedt.
  2. Vraag je voordat je iets post af waarom je het wil delen en of je het zelf interessant zou vinden om te lezen. Bedenk hier bij wie je doelgroep precies is.
  3. Interessante post hoeven niet per se te gaan over hoe geweldige jouw organisatie is. Er kunnen ook algemene artikelen worden geplaatst die interessant kunnen zijn voor jouw doelgroep en de branche waarin jouw organisatie zich bevindt.
  4. Plaats foto’s van evenementen om te laten zien wat er zich afspeelt rondom jouw organisatie en vakgebied.
  5. Moedig medewerkers aan jullie bedrijfspagina te volgen en updates te delen met hun netwerk. Dit zorgt voor een groei in je volgers en medewerkers kunnen op deze manier laten zien dat zij trots zijn bij jullie organisatie te werken.
  6. Probeer iedere dag iets te doen op LinkedIn.
  7. Luister naar je doelgroep en ga met ze in gesprek. Hou je bedrijfspagina op LinkedIn in de gaten met de analysemiddelen en lees het commentaar van anderen bij jouw updates.

Ga zelf aan de slag!

Dus, heb je zelf een bedrijf? Laat geen kansen liggen: maak een LinkedIn pagina aan! Ga aan de slag met het invullen van deze pagina en het promoten van het bedrijfsprofiel onder je werknemers. Zorg voor interessante updates en bereik zo je doelgroep via social media. En vergeet de volg-ons-op-LinkedIn-knop op je website niet!