E-mailmarketing succesvol inzetten

Met e-mailmarketing kun je klanten en prospects op een persoonlijke manier benaderen, informeren en (her)activeren.

Zet je e-mail slim in, dan resulteert dat in meer websitebezoek en hogere conversieratio’s. Maar ook hier geldt: zonder strategie geen resultaat.

Strategie e-mail campagnes

E-mailmarketing nemen we mee in het totale online marketingplan. Wij geloven namelijk in de kracht van een mix van kanalen die het best aansluiten bij jouw bedrijf, doelgroep en doelstellingen.

Wie gaan we wanneer bereiken, met welk doel en met welke boodschap?

De e-mailcampagnes stellen we op op basis van de stappen binnen de customer journey van jouw doelgroep.

Daarnaast denken we ook mee over het vergroten van jouw database en het inrichten van passende segmenten. Hierbij houden we natuurlijk ook rekening met de wetgeving en privacy van jouw prospects en klanten.

E-mailmarketing automation

Met tools als Mailchimp kunnen e-mails worden gepersonaliseerd op basis van automatische tags. Ook kun je er mailings mee automatiseren. Maar het gaat veel verder!

Met marketing automation tools als HubSpot kun je sales funnels inrichten waarmee je e-mails kunt automatiseren en profielen kunt opbouwen. Zo kunnen we nóg gerichter inspelen op de behoeftes van jouw prospects en klanten. In iedere fase van de klantreis.

Enkele toepassingen van e-mailmarketing automation:

  • Lead nurturing: prospects die nog niet in de aankoopfase zitten voorzien van de juiste content
  • Segmentatie: prospects segmenteren op basis van hun gedrag
  • Content personaliseren: prospects voorzien van content die op zijn informatiebehoefte en interesses zijn afgestemd
  • Real time: prospects real time up-sells en cross-sells sturen

Heb je hulp nodig bij het maken van doeltreffende content voor je mailings? Weet je niet welke e-mail software je het best kunt gebruiken? Of zoek je advies voor jouw e-mailmarketing strategie? Neem contact met ons op! We denken graag met je mee.