Marketing automation met HubSpot, Mautic of toch WordPress, SalesFeed of MailChimp?

Haal meer uit het verkeer op je website! Zonder onnodig veel handmatige acties. Websitebezoekers omzetten naar leads en sales, dat doe je met marketing automation.

Ben je van plan om marketing activiteiten te automatiseren? Dan zie je al gauw door de bomen het bos niet meer. Tools en systemen zijn er volop, maar welke setup is voor jouw situatie de beste keuze?

Werk eerst de klantreis uit. Zo zet je marketing automation effectief in. Kijk ook naar je huidige sales- en marketingproces en onderzoek op welke punten je marketingacties kunt toevoegen en automatiseren.

Daarna is de keuze voor techniek pas aan de orde. Veel marketing automation tools zijn prijzig en complex. Think Online helpt je bij het in kaart brengen van de klantreis en buyer persona’s en bij het opstellen van een strategisch plan om marketing automation in te zetten.

Think Online is een online marketing bureau in Breda met veel ervaring met marketing automation. Naast kennis over wat er allemaal mee kan, weten we ook hoe je marketing automation effectief in kan zetten.

Marketing automation proces

Marketing automation draait om het ‘automatisch nurturen’ van websitebezoekers om er uiteindelijk warme leads van te maken. Door hen tijdens verschillende fases van de klantreis, op het juiste moment en in het juiste kanaal, inspirerende content te laten zien en interactie met ze aan te gaan.

Wat vaak vergeten wordt is de toevoer van potentiële klanten. Think Online kan het hele proces van strategie naar campagnes, SEO, content en marketing automation tot aan sales qualified leads verzorgen.

Think Online is geen ‘reseller’ van marketing automation systemen. Als reseller moet je vaak sales targets halen. Wij kijken welke mogelijkheden het best passen bij de doelstelling van jouw bedrijf of organisatie. Ons team heeft ervaring met veel verschillende marketing automation systemen. Voorbeelden van veelgebruikte marketing tools worden hieronder uitgelegd.

HubSpot Marketing en Sales Hub

Je kunt kiezen voor een all-in-one suite als HubSpot. Heel handig, alles binnen één systeem, maximaal overzicht en veel controle. Het biedt een CRM (klantrelatie management), je kunt er sales funnels mee instellen en mails mee automatiseren, bloggen, landingspagina’s maken en profielen opbouwen. Daarnaast biedt het systeem veel mooie mogelijkheden om dashboards en rapportages te maken.

HubSpot is een van de meest gebruiksvriendelijke inbound marketing automation systemen op de markt.

Mautic, open source marketing automation

Mautic is lang niet zo uitgebreid als HubSpot Marketing Hub. Maar de meest voorkomende marketing automation technieken kunnen prima uit te voeten met Mautic.

Mautic kan op je eigen webhosting of server geïnstalleerd worden en gekoppeld worden met een CRM systeem.

WordPress

WordPress is een van de meest gebruikte CMS’en (contentmanagement systemen) op de markt. Ongeveer 20% van alle websites is gemaakt met WordPress.

Er zijn veel plugins en modules verkrijgbaar om WordPress in te zetten voor content en inbound marketing. Ook de meeste marketing platformen hebben standaard WordPress koppelingen.

SalesFeed

SalesFeed is van oorsprong een tool waar je bedrijven mee kunt herkennen die je website bezoeken. Daarnaast zijn er ook mogelijkheden om profielen op te bouwen en teksten op je website aan te passen op basis van gedrag van de websitebezoeker of zijn of haar profiel.

SalesFeed

MailChimp

Een van de meest gebruikte mailsystemen is MailChimp. Je kunt er eenvoudig nieuwsbrieven mee opmaken en versturen.

Daarnaast heeft MailChimp ook mogelijkheden om mailings te automatiseren. Je kunt het vrij eenvoudig koppelen aan websites, CRM en andere marketingtools.

En nu?

Wil je weten wat marketing automation voor jouw bedrijf of website kan betekenen? Tijdens een vrijblijvende kennismaking laten we graag een aantal mogelijkheden zien.

*HubSpot, SalesFeed, Mautic, WordPress en MailChimp zijn merknamen die op geen enkele manier verbonden zijn met Think Online.