Adverteren op Facebook

Met een advertentie op Facebook kun je jouw product introduceren bij de doelgroep waar je interessant voor bent. Door binnen Facebook gebruik te maken van de demografische- en geografische gegevens kan namelijk zeer gericht worden geadverteerd. Met 2,32 miljard actieve gebruikers (januari 2019) is Facebook het grootste social media platform ter wereld. Adverteren op Facebook is daarom voor iedereen met een eigen bedrijf interessant.

Waarom adverteren op social media?

Facebook advertenties bevatten zowel tekst als een afbeelding om zo de boodschap goed over te brengen. Met zoveel actieve gebruikers is jouw doelgroep ook zeker te vinden op Facebook. Er zijn verschillende plaatsen waar kan worden geadverteerd, onder andere: in de News Feed, Facebook Messenger, Facebook Stories en sidebar. Ze vragen om een andere aanpak, ander formaat banner en hebben een verschillend maximaal aantal karakters. Het voordeel van advertenties in de News Feed is dat mensen je advertentie zien tussen berichten en selfies van hun vrienden.

Adverteren via Facebook is geschikt voor:

  • Creëren van naamsbekendheid
  • Loyalty acties die zijn gericht op bestaande klanten
  • Productlancering
  • Direct Sales
  • Het verkrijgen van meer Facebook fans
  • Het promoten van Facebook acties en apps

Waarom remarketing op Facebook?

Met een remarketing campagne op Facebook kun je opnieuw in beeld komen bij je doelgroep, meer fans krijgen of meer verkoop realiseren. Er worden banners en posts getoond aan mensen die je website hebben bezocht met als doel ze terug te laten keren naar je website. We laten ze zo enkel relevante informatie zien op basis van de pagina’s die zij binnen je website hebben bezocht. Samen zullen we na denken over verschillende banners, om zo je boodschap visueel aantrekkelijk te maken. Het is verstandig om meerdere advertenties toe te voegen wanneer wordt begonnen met remarketing op Facebook. Hierdoor wordt niet steeds dezelfde advertentie getoond aan eerdere bezoekers en blijft de boodschap fris. 

Werkwijze Think Online

  1. We stellen samen de basisinstellingen van de campagne vast.
  2. We bekijken wie jouw doelgroep is en waarom je interessant voor hen bent.
  3. Er worden bannersets gemaakt. We maken banners voor targeting en speciale banners voor remarketing.
  4. De campagne wordt lokaal, regionaal, landelijk of internationaal ingesteld.
  5. Op basis van het beschikbare budget wordt de campagne geactiveerd. Dit is op ieder moment aan te passen. 

Klaar om te adverteren op Facebook?

Met gerichte advertenties op Facebook kunnen we inspelen op de behoeften van jouw doelgroep om zo kwalitatief verkeer te realiseren naar je website. Neem contact met ons op via het contactformulier of bel 076 888 30 80 voor een vrijblijvend advies.