Google Shopping

Wil je je online zichtbaarheid vergroten en meer producten verkopen? Bied dan je producten aan via Google Shopping. Hiermee laat je je advertenties zien aan mensen die gericht op zoek zijn naar jouw producten. Net als bij Google Ads (voorheen Google AdWords) betaal je alleen wanneer iemand op je advertentie klikt!

Google Shopping advertenties gebruik je wanneer je producten uit je webshop wilt promoten in de zoekresultaten van Google. Het doel van deze advertenties is om meer verkeer naar je website te realiseren en om verkopen te stimuleren. Met deze vorm van zoekmachine adverteren bereik je jouw doelgroep wanneer ze zelf actief op zoek zijn naar jouw producten. Met een gerichte campagne kun je inspelen op de behoefte van de doelgroep en kwalitatief verkeer naar je website realiseren.

Voorbeeld Google Shopping

Voorbeeld Google Shopping

Voordelen van Google Shopping

Via Google Shopping kun je een grote hoeveelheid producten zichtbaar maken in Google’s zoekresultaten. Dit gebeurt op basis van een product feed. Google stelt op basis daarvan zelf advertenties samen. Deze advertenties bestaan uit een afbeelding, prijs, titel en link naar de productpagina op je website.

Je Google Shopping advertenties worden alleen vertoond aan mensen die zoeken naar producten die jij aanbiedt. Daarmee bereik je mensen die al in de aankoopfase van de klantreis zitten en dus eerder geneigd zijn over te gaan tot de aankoop van jouw product.

Hoe werkt het?

Via Google Merchant Center versturen we de productgegevens naar Google. De product feed moet voldoen aan een aantal kenmerken en kan worden gekoppeld aan je website zodat wijzigingen automatisch ook worden aangepast in je feed.

In Google Ads maken we een speciale Shopping campagne waar aanvullende targetingopties zoals locatie en een advertentieplanning worden toegevoegd. Vervolgens laat Google je advertenties zien aan potentiële klanten.

Shopping campagnes instellen

Wil jij ook meer producten uit je webshop verkopen? De SEA specialisten van Think Online stellen graag een Google Shopping campagne in om meer kwalitatief verkeer naar je website te realiseren en om je omzet te verhogen. Loop geen klanten mis! Start nu met een Shopping campagne.

Heb je al een bestaande Shopping campagne en twijfel je of alle kansen worden benut? Neem dan contact met ons op voor een Google Ads audit. Samen bouwen we aan je merk zodat het maximale haalt uit je online marketing inspanningen! Neem contact met ons op via info@think-online.nl of bel 076 888 30 80.

Facebook advertising

De 5 grootste voordelen van adverteren op Facebook

Ben je benieuwd of adverteren op Facebook zinvol is voor jouw…
Hoe werkt instagram

Hoe werkt Instagram en wat kun je er zakelijk mee?

Instagram heeft in Nederland meer dan 5 miljoen gebruikers. Daarvan…
Overtuigen Online Marketing

De 6 overtuigingsstrategieën voor online marketing

Wist je dat er 6 manieren zijn waarmee je consumenten kunt overtuigen…
Blog Think Online

Hoger in Google: kies je voor SEO of SEA?

Er bestaat vaak nog verwarring over wat nou precies het verschil…
Google Shopping

Google Shopping: onmisbaar voor webshops!

In deze blog leggen we je de basis van Google Shopping uit. Een…
contextual targeting

Wat is contextual targeting?

Contextual targeting (ook wel contextual advertising) is een…