Social Media Onderzoek 2021 (Newcom)

Het Social Media onderzoek van research en consultancy bureau Newcom geeft ons ieder jaar weer inzicht in het gebruik van Social Media in Nederland. In deze blog vertellen we je meer over de belangrijkste uitkomsten van het trendonderzoek.

social media onderzoek newcom

Belangrijkste uitkomsten uit het Social Media Onderzoek 2021:

  1. Men maakt intensiever gebruik van Social Media.
  2. Er zijn nu 13,7 miljoen gebruikers van Social Media van 15 jaar of ouder. gebruikers social media
  3. Zowel het aantal gebruikte platforms als het aantal dagelijks gebruikte platforms stijgt behoorlijk.online marketing
  4. Met name de leeftijdsgroepen 15-19 jaar en 20-39 jaar zijn meer Social Media platforms gaan gebruiken.ontwikkeling social media
  5. Jongeren schatten in dat ze per dag ruim een kwartier langer op Social Media zitten dan een jaar geleden.online marketing bureau

  6. TikTok en Pinterest zijn de grote winnaars qua gebruik.
  7. De grote platforms blijven stabiel of groeien heel lichtjes. gebruik totaal van social media
  8. In het dagelijks gebruik groeien met name LinkedIn, YouTube en TikTok.
  9. TikTok groeit hard en is onder jongeren Facebook al gepasseerd. Het aantal TikTok-gebruikers ligt 2,5 keer zo hoog als in 2020.newcom
  10. Het dagelijks gebruik van TikTok onder jongeren is vervijfvoudigd. dagelijks gebruik TikTok
  11. (Ook) in de leeftijdsgroep 20 t/m 24 jaar groeit TikTok hard.TikTok

  12. Instagram groeit nauwelijks meer onder de 40 jaar. ontwikkeling gebruik instagram
  13. Vrouwen besteden gemiddeld meer tijd per dag aan het gebruik van Social Media dan mannen.

Omslagfoto door 7shifts via Unsplash