Remarketing in Google zoekresultaten

Remarketing in de zoekresultaten van Google heeft als voordeel dat je mensen kunt benaderen die je website al bezocht hebben. Het biedt je de kans je potentiële klant als nog te laten converteren op je website. Het is mogelijk de advertentie tekst aan te passen om ze relevanter te maken. Ook is het mogelijk een hoger bod in te stellen voor de remarketing campagne. De kans dat iemand alsnog converteert op je website wordt 70% groter als je hem benadert met een remarketing advertentie in de zoekresultaten.

Wat kan remarketing betekenen voor jouw website?

Remarketing is, zoals het woord het zelf al zegt, het opnieuw inzetten van marketing. Hiermee wordt bedoeld dat tekst of display advertenties opnieuw worden vertoond aan bezoekers die je website al eens eerder hebben bezocht. Remarketing kan worden ingezet in de zoekresultaten van Google of in de vorm van een (dynamische) remarketing banner.

Remarketing voor B2B

Wil je met advertenties andere bedrijven bereiken? Denk dan eens aan remarketing in de zoekresultaten van Google. B2B kent vaak lange sales trajecten. Met behulp van remarketing kun je altijd onder de aandacht blijven van je potentiële klant. Zo wordt het mogelijk aan het aankooptraject van je doelgroep te beïnvloeden. En zijn er mensen die al overgegaan zijn tot de aankoop of andere conversie? Dan zorgen we er voor dat zij niet langer de remarketing advertentie te zien krijgen.

Voordelen

  • Bestaande campagnes zijn eenvoudig uit te breiden met remarketing
  • Resultaten zijn direct te meten
  • Blijf top of mind
  • Mensen zijn zelf actief op zoek

Werkwijze Think Online

Een remarketing campagne kan eenvoudig worden geïmplementeerd in je huidige Google Ads (voorheen Google AdWords) account. De medewerkers van Think Online zijn Google Ads gekwalificeerd en kunnen je dus helpen met het opzetten van een effectieve remarketing campagne. We zorgen ervoor dat de campagne naadloos aansluit op je online doelstellingen en op de behoeften en wensen van jouw klanten. Een remarketing campagne valt of staat bij het bepalen van de doelgroep en de verschillende categorieën hierin. We benaderen de bezoekers die nog geen aankoop hebben gedaan en bezoekers die onlangs een aankoop hebben gedaan op een andere manier. Door deze remarketing lijsten nauwkeurig op te stellen zorgen wij voor een doeltreffende remarketing campagne. Wil je ook remarketing in de zoekresultaten van Google inzetten? Neem contact op met een van onze Google Ads specialisten.

Facebook advertising

De 5 grootste voordelen van adverteren op Facebook

Ben je benieuwd of adverteren op Facebook zinvol is voor jouw…
Hoe werkt instagram

Hoe werkt Instagram en wat kun je er zakelijk mee?

Instagram heeft in Nederland meer dan 5 miljoen gebruikers. Daarvan…
Overtuigen Online Marketing

De 6 overtuigingsstrategieën voor online marketing

Wist je dat er 6 manieren zijn waarmee je consumenten kunt overtuigen…
Blog Think Online

Hoger in Google: kies je voor SEO of SEA?

Er bestaat vaak nog verwarring over wat nou precies het verschil…
Google Shopping

Google Shopping: onmisbaar voor webshops!

In deze blog leggen we je de basis van Google Shopping uit. Een…
contextual targeting

Wat is contextual targeting?

Contextual targeting (ook wel contextual advertising) is een…