Webshop

Webshop? Achtervolg je doelgroep online!

Stel: Je hebt gisteren in je favoriete webwinkel gekeken naar nieuwe sportschoenen. Ze zijn eigenlijk iets te duur dus je twijfelt en haakt af in het aankoopproces bij de stap waar je daadwerkelijk je pinpasje tevoorschijn moest halen. Twee dagen later ben je de schoenen al een klein beetje vergeten en ben je aan het kijken wat je vrienden zoal uitspoken op Facebook. Daar, vanuit het niets, verschijnen ineens die toffe sportschoenen in je tijdlijn! Oh ja, die waren toch eigenlijk wel erg leuk. Klik. En alsnog koop je de sportschoenen. Herkenbaar? 😉

Retargeting

Hoe werkt dat? Die banners die je lijken te achtervolgen. De achtervolging wordt ingezet met retargeting campagnes en shopping feeds. Een retargeting campagne is ingesteld om mensen die je website of bepaalde pagina’s van je website hebben bezocht opnieuw te benaderen door ze een banner te laten zien. Er kan zeer gericht worden geadverteerd, bijvoorbeeld enkel in de regio waarin je winkel zich bevindt. Maar er kan ook worden gekozen de advertentie te laten zien in heel Nederland of zelfs daarbuiten. Er kan worden ingesteld hoevaak iemand de banner te zien krijgt. Want het moet natuurlijk niet als irritant ervaren worden.

Dynamische advertenties

Met een shopping feed kunnen dynamische banners worden ingezet. Helaas verlaat gemiddeld 98% van de mensen een webshop de eerste keer zonder conversie. Er wordt steeds meer rondgekeken en pas na een aantal keer wordt de knoop doorgehakt. Door het inzetten van dynamische advertenties worden jouw eerdere bezoekers herinnerd aan de eerder geselecteerde producten. Wat de kans vergroot dat ze alsnog over gaan op de aankoop!

Is jouw webwinkel klaar voor de feestdagen?

Het einde van het jaar is in zicht. Over een paar weken komt onze grote kindervriend weer aan met zijn stoomboot en ook de kerstversieringen liggen al in de winkels. Gouden tijden voor retailers! Zorg nu dat je webshop klaar is voor december en zet een retargeting campagne in met dynamische advertenties zodat je doelgroep niet meer om je webshop heen kan. Fijne feestdagen!