Evolutie SEO

De evolutie van zoekmachineoptimalisatie [infographic]

In onderstaande infographic van Marketing Mojo is te zien wat er de afgelopen 10 jaar is veranderd in zoekmachineoptimalisatie. Het laatste decennium is het aantal internetgebruikers enorm gegroeid waardoor ook zoekmachines zoals Google zich hebben moeten aanpassen. Met de groei van internetgebruikers groeide namelijk ook het aantal websites. We vragen meer van de sites; ze moeten snel zijn, een mooi design hebben, gebruiksvriendelijk zijn en de sites moeten natuurlijk goed werken op smartphones en tablets. Wat heeft dat voor effect op het algoritme van Google?

Google’s algoritme blijft veranderen

Er hebben diverse updates van Google’s algoritme plaatsgevonden de afgelopen jaren. Hierdoor zijn de ranking signals veranderd. En ook de zoekresultatenpagina’s (search engine result page of SERP) veranderen regelmatig. Er is meer plaats gekomen voor rich snippets. Rich snippets zijn extra’s die worden weergegeven bij zoekresultaten, bijvoorbeeld sterren van beoordelingen of een afbeelding. Bekijk snel de infographic en kom erachter wat er is veranderd, waar je op moet letten en hoe je je website het best kunt laten scoren in zoekmachines!

De evolutie van zoekmachineoptimalisatie