Facebook lanceert multi-product advertenties

Onlangs heeft Facebook een nieuwe advertentievorm gelanceerd: de multi-product advertentie. Deze nieuwe mogelijkheid is vooral interessant voor E-commerce bedrijven die hun producten onder de aandacht willen brengen. Maar ook voor andere adverteerders biedt deze variant nieuwe mogelijkheden.

Multi-product advertenties

Je hebt ze wellicht al voorbij zien komen in je newsfeed. Multi-product ads vallen namelijk erg op! Maar wat zijn dit nu precies voor advertenties?

Op onderstaande foto zie je een voorbeeld van een multi-product advertentie. Een multi-product advertentie is een advertentie die meerdere afbeeldingen bevat waar je doorheen kunt bladeren, een soort carrousel dus. Dit stelt bedrijven in staat om meerdere producten of diensten te promoten via slechts één advertentie. Er kunnen drie tot maximaal vijf afbeeldingen toegevoegd worden, allemaal met een eigen bestemmingspagina en beschrijving. Bovendien kun je de advertentie optimaliseren door op basis van doorklikpercentage (CTR) of conversiepercentage de best presterende producten als eerste weer te geven. De nieuwe advertentievariant is niet alleen ideaal wanneer je meerdere producten wilt promoten, maar ook wanneer je bijvoorbeeld meerdere voordelen van één product wilt benadrukken of aandacht wilt vragen voor cursussen met verschillende onderwerpen.

 

Bron: Facebook

Multi-product advertentie. Bron: Facebook

Hoe maak ik zo’n multi-product advertentie?

Je kunt de multi-product advertenties maken via de Facebook Ads Manager en via de Power Editor. In de Power Editor doe je dit als volgt:

  • Open de Power Editor en maak een nieuwe campagne aan
  • Kies hierbij tussen de doelstellingen websiteconversies of klikken naar website
  • Ga naar advertentie maken en selecteer de optie ‘meerdere afbeeldingen’ en ‘links’
  • Vul vervolgens alle velden in
  • Bepaal welke volgorde je het beste kunt hanteren voor je advertentie door het vakje ‘afbeeldingen en links automatisch selecteren en ordenen’ te selecteren

Zorg ervoor dat je op opslaan klikt en je advertentie is klaar voor gebruik!

Dynamische productadvertenties

Naast de multi-product advertentie heeft Facebook recentelijk ook de dynamische productadvertentie gelanceerd. Dit zijn advertenties gebaseerd op de producten die mensen op jouw website of in jouw app hebben bezocht. De dynamic customer audience pixel maakt het mogelijk om dynamische advertenties weer te geven op basis van het gedrag van een Facebook gebruiker, namelijk welke producten de Facebook gebruiker bekijkt, welke toegevoegd zijn aan de winkelwagen en welke gekocht zijn. Facebook maakt deze advertenties en stemt ze af op elke afzonderlijke klant.

Tips nodig voor adverteren op Facebook?

Kijk op http://www.think-online.nl/adverteren-op-facebook/