Google Ads: het nieuwe AdWords vanaf 24 juli
Google AdWords wordt vanaf 24 juli 2018 Google Ads. Maar niet alleen de naam van het advertentieplatform en het logo verandert. We vertellen je er meer over in deze blog.
We kunnen al enige tijd gebruik maken van de nieuwe interface van Google AdWords. Vanaf 24 juli is enkel deze nieuwe interface nog maar te gebruiken. Ook het Helpcentrum en de URL veranderen: adwords.google.com wordt ads.google.com.
Nieuwe functies Google Ads
Google Ads zal meer gebruik gaan maken van machine learning-technologieën, waaronder de functie ‘smart campaigns’ die waarschijnlijk eind dit jaar beschikbaar wordt. Hiermee kun je een paar minuten verschillende advertenties inrichten. In de video hieronder is uitgelegd hoe die ‘smart campaigns’ werken.
Het grootste verschil van Google Ads zit ‘m natuurlijk in het nieuwe design. Maar wanneer je Google Ads gaat gebruiken zal je merken dat er veel meer is veranderd.
In-market doelgroepen in search campagnes
Een van de nieuwe functies die nu al beschikbaar is in Google Ads is de in-market doelgroep voor campagnes in het zoeknetwerk. Handig om mensen te bereiken die zich bevinden in een actieve fase van het aankoopproces.
Zoals je al gewend was kun je gemakkelijk kolommen in je rapportages aanpassen om zo de gegevens weer te geven die voor jou belangrijk zijn. Hetzelfde geldt voor segmenten. Door de nieuwe interface ziet er allemaal nét iets moderner uit.
Dashboards
De nieuwe interface biedt een hoop mogelijkheden op het gebied van dashboards. Wanneer je inlogt krijg je een mooi overzicht te zien van de prestaties van je campagnes. Bijvoorbeeld wat de grootste wijzigingen zijn geweest in de afgelopen 7 dagen. Maar ook een overzicht van de prestaties per apparaatcategorie. Of je focus nu ligt op bereik en klikken of op keiharde conversies. Ook bieden de dashboards handige tips voor optimalisatie.
Niet alleen het advertentiegedeelte, maar ook de zoekwoordplanner heeft een nieuw jasje gekregen. Dat kan even wennen zijn, want de tool is een stuk minimalistischer geworden. Maar dit maakt ‘m tegelijktijd wel erg overzichtelijk.
Wil je meer weten over Google Ads? Volg dan onze training Google Ads!