Nieuw op LinkedIn: Carrousel Ads
Carrousel ads: voor de meeste adverteerders (én gebruikers) op Facebook en Instagram al lang een bekend fenomeen. Maar wie deze advertentievariant op LinkedIn wilde inzetten kwam van een koude kermis thuis. Tot nu dan. Recent voegde LinkedIn al Native Video toe, waarmee videoadvertenties geplaatst kunnen worden in de newsfeeds van haar gebruikers. En nu, halverwege juni, zijn LinkedIn Carrousel Ads aan de beurt als volgende uitbreiding van LinkedIn’s advertentiemogelijkheden.
Maar wat houdt deze mogelijkheid precies in? En welke voordelen biedt deze functionaliteit? We werpen een blik op de LinkedIn Carrousel Ads:
Over LinkedIn’s Carrousel Ads:
In verhouding tot grootmacht Facebook (en dochterbedrijf Instagram) liep LinkedIn altijd wat achter qua advertentiemogelijkheden. De eerdergenoemde partijen bieden al veel langer uitgebreide mogelijkheden voor videoadvertenties en carrousel advertenties. Gelukkig is LinkedIn de laatste tijd hard bezig met het maken van de nodige inhaalslag. Na het toevoegen van native video’s is het dan nu de beurt aan carrousel ads. Dit zijn advertenties waarin meerdere afbeeldingen tegelijkertijd vertoond kunnen worden.
Iedere afbeelding kan op zijn beurt voorzien worden van een eigen begeleidende tekst. Het is zelfs mogelijk om voor iedere afbeelding een unieke link toe te voegen, waarmee je naar een specifieke landingspagina van je website verwijst. Zo kunnen LinkedIn gebruikers bij deze carrousel ads door de verschillende afbeeldingen in de carrousel bladeren. Zien ze specifieke informatie of content die hen aanspreekt? Dan kunnen ze doorklikken om precies op de voor hen relevante pagina binnen jouw website te belanden.
Dankzij deze carrousel advertentievariant krijg je in één advertentie veel meer ruimte om waardevolle content te delen met je doelgroep. Zo kun je eenvoudig meerdere producten tegelijkertijd laten zien of een betere impressie geven van de producten of diensten die je aanbiedt. Er zijn zelfs creatieve marketeers die dankbaar gebruik maken van carrousel advertenties om een soort panorama-effect te creëren. Zo wordt op een speelse wijze een product of scenario zichtbaar wanneer je als gebruiker door de afbeeldingen scrolt of swipet.
Zo zien LinkedIn Carrousel Ads eruit
Hoe ziet zo’n LinkedIn Carrousel Ad er nou uit? Een uitgewerkte carrousel ad kan er als volgt uit komen te zien:
Voordelen van de carrousel ads
Aangezien er op Facebook al veel langer geëxperimenteerd kan worden met carrousel ads biedt dat platform ons al inzichten in de algemene prestaties van deze advertentievariant. Hier ziet men over het algemeen hogere doorklikpercentages dan bij reguliere ads het geval is. Of dit voor LinkedIn ook geldt zal nog moeten blijken uiteraard, maar de eerste signalen van LinkedIn adverteerders zijn positief.
Het is extra interessant om hier mee te testen nu het nog een nieuwe feature is op LinkedIn. De gebruikers zijn (binnen dat platform) nog niet bekend met het carrousel format, waardoor deze advertentievariant echt in het oog springt.
Daarnaast bieden de LinkedIn Carrousel Ads de fijne mogelijkheid om meer beeldende content in te zetten. Je kunt meer van je producten of diensten weergeven in één advertentie en krijgt zelfs de mogelijkheid om onder iedere afbeelding een unieke link te hangen. Daarmee stuur je geïnteresseerde gebruikers direct door naar een relevante pagina op je website en kun je tegelijkertijd inzien welk onderdeel van je advertentie de meeste interacties oplevert.
Pak je kans: zet LinkedIn Carrousel Ads in
Al met al biedt de LinkedIn Carrousel Ad een handige manier om uitgebreide advertenties op te zetten. Zeker nu deze advertentievariant nog nieuw is op LinkedIn is het erg interessant om hier mee te testen. Heb jij al de perfecte insteek voor een carrousel ad bedacht?