Online Marketeer Think Online Breda

Online Marketeer bij Think Online: “Dit is precies wat ik zocht!”

Even voorstellen: mijn naam is Vincent en sinds twee maanden ben ik werkzaam als junior online marketeer bij Think Online in Breda. Eind 2017 ben ik afgestudeerd aan de Universiteit van Tilburg voor de master Marketing Management.

Gedurende mijn studie en stages heb ik een passie ontwikkeld voor consumentengedrag, branding en data gebaseerd onderzoek. Het creëren van ludieke (online) marketingcampagnes en om aan de hand van data tot nieuwe inzichten te komen, zijn onderdelen die mij erg aanspreken.

Waarom ging ik bij Think Online solliciteren?

Tijdens mijn eerdere werkervaring en stages ontdekte ik een terugkerende partner bij bedrijven: ‘’het online marketingbureau”. Dit maakte mij nieuwsgierig om te gaan ontdekken hoe het is om bij een marketingbureau te werken.

Het idee om voor verschillende klanten te werken sprak mij ook erg aan. Op deze manier kan ik mijzelf op een brede en diverse manier ontwikkelen. Als starter op de arbeidsmarkt vind ik het belangrijk om te ontdekken welke branches mij aanspreken en wat voor soort werkzaamheden het beste bij mij passen.

Daarnaast is online marketing ontzettend relevant in de tijd waarin wij leven. Als je bijvoorbeeld door de trein loopt, zie je direct waar de aandacht van mensen ligt. Om ervaring op te kunnen doen in deze dynamische en innovatieve wereld, bij een gespecialiseerd bureau zoals Think Online, vind ik een perfecte zet.

Via LinkedIn zag ik dat Think Online een online marketing functie beschikbaar had. De vacature sprak mij direct aan en ik besloot te solliciteren. Binnen een paar uur kreeg ik een enthousiaste reactie en het kennismakingsgesprek was een week later al gepland. Dit gesprek verliep ontzettend goed. Ik had direct een klik met de eigenaar van Think Online, Jeroen Nieuwstad. En nadat ik een proefopdracht had gemaakt, werd mij medegedeeld dat ik was aangenomen!

Om de volgende 3 redenen besloot ik uiteindelijk bij Think Online te solliciteren:

  1. Think Online behoort niet tot de grote marketingbureaus. Bij grote online bureaus mag je meestal slechts enkele werkzaamheden oppakken. Ik wil mijzelf breed ontwikkelen en het totaalbeeld van online marketing begrijpen en uitvoeren.
  2. De vacature en de uitstraling van het bedrijf kwamen professioneel op mij over. Er werd duidelijk gecommuniceerd wat ik ging doen en wat van mij verwacht werd. Het bedrijf probeerde mij niet te overtuigen met bijzaken zoals bedrijfsfeestjes en tafeltennis potjes in de pauze. Think Online kwam hierdoor oprecht, ervaren en authentiek op mij over.
  3. Het kennismakingsgesprek met Jeroen Nieuwstad. Een belangrijk onderdeel voor mijn keuze was de klik met Jeroen en zijn enthousiasme voor zijn bedrijf.

2 maanden aan de slag: hoe bevalt het tot nu toe?

Tot nu toe bevalt het werken bij Think Online erg goed. De afgelopen maanden zijn snel voorbij gegaan. Vanaf het begin had ik direct een goede klik met de rest van het team. Mijn collega’s zijn ontzettend betrokken en maken voor vragen altijd even tijd vrij om mij te helpen. Bovendien hangt er een gezellige informele sfeer op kantoor. Hierdoor is het werken bij Think Online een prettige ervaring.

Daarnaast krijg ik regelmatig kennissessies over zoekmachineoptimalisatie (SEO) en online adverteren (social media en Google Ads). Deze sessies zijn ontzettend leerzaam en sluiten precies aan bij wat ik zocht. Vanuit mijn eerdere online marketing ervaring was ik gewend om volledig zelfstandig te werken. Alhoewel dit pionierschap ook leerzaam was, miste ik feedback en de denkwijze van ervaren online marketeers.

Vanaf de eerste dag werd ik direct opgenomen in het team. Ik ondersteun mijn collega’s met werk voor diverse klanten. Daarnaast heb ik ook een aantal kortlopende projecten die ik zelfstandig uitvoer. Hierdoor heb ik de volgende taken al kunnen uitvoeren de afgelopen twee maanden voor diverse klanten:

  • Strategische plannen voor klanten uitwerken
  • Zoekwoordenonderzoek voor SEO en SEA
  • Contentmarketing: denk aan SEO teksten voor landingspagina’s en blogs
  • Optimalisatie van websites (metadata, linkbuilding en on-page factoren, techniek)
  • Optimalisatie van social media campagnes en Google Ads campagnes
  • Met collega’s op bezoek gaan bij klanten en klantcontact via telefoondiensten

Hieronder lees je kort een aantal van mijn leerpunten van de afgelopen twee maanden

  • Aangezien ik nog geen ervaring had met online adverteren, heb ik de afgelopen maanden veel geleerd over het opzetten en optimaliseren van online betaalde campagnes (LinkedIn adverteren, Facebook adverteren, Instagram adverteren en Google Ads).
  • Het vinden van zoekwoorden is niet lastig. Maar het maken van keuzes op basis van de output is wel een uitdaging. Dit was iets wat ik graag wilde leren. Door zoekwoorden te categoriseren en veel zoekwoordenonderzoeken uit te voeren, kan ik nu veel beter de output verwerken tot concrete actiepunten voor klanten.
  • Doordat ik de afgelopen maanden zeker 25 verschillende soorten teksten heb geschreven, heb ik mijzelf op dit gebied ontzettend ontwikkeld. Ik weet nu goed waar ik op moet letten vanuit een zoekmachineoptimalisatie standpunt, schrijf vlotter en kan mijn tekstuele output binnen verschillende systemen plaatsen.

Hoe zie ik de toekomst?

Voor mij is dit pas het begin. Leren en ontwikkelen zijn onderdelen waar ik oneindig mee door ga. Iedere dag ben ik proactief bezig om nieuwe dingen omtrent (online) marketing te leren.

Voor mijn werkzaamheden bij Think Online ben ik van plan om meer te leren over: Google shopping, Google Display Netwerk, YouTube ads, technische SEO, YouTube SEO en nog veel meer.

Daarnaast vind ik het leuk om met strategische vraagstukken van klanten aan de slag te gaan. Het gehele traject begeleiden van de strategie tot aan de uitvoering en het vieren van de resultaten.

Met veel plezier ga ik alle uitdagingen van de toekomst tegemoet. Mijn visie over mijn ontwikkeling is het beste samen te vatten in deze korte video:

Online marketeer bij Think Online: ook iets voor jou?

Lijkt het jou leuk om ook als online marketeer aan de slag te gaan bij Think Online? Wij hebben ruimte voor meer enthousiaste marketeers. Voor meer informatie bekijk onze beschikbare vacatures.