Online Marketeer bij Think Online: “Het geeft een goed gevoel als je op je plek zit!”
Hallo allemaal, ik zal mezelf eerst even voorstellen. Ik ben Delia en ik werk nu sinds twee maanden met veel plezier bij Think Online als Online Marketeer. De tijd is écht voorbij gevlogen! Ik woon hier in het mooie Breda en ik heb vorig jaar de opleiding Commerciële Economie aan Avans Hogeschool afgerond. Daarna ben ik een jaartje bij mijn afstudeerbedrijf, Bexter, blijven werken waar ik de Marketing & Communicatie op mij nam. Daarnaast heb ik tijdens mijn opleiding diverse artikelen voor Strategischmarketingplan.com geschreven. Hierdoor heb ik ontdekt dat ik het leuk vind om te schrijven!
Waarom wilde ik bij Think Online aan de slag?
Ik wilde graag bij een online marketingbureau aan de slag. Online marketing is ontzettend relevant in de tijd waarin wij leven. Daarnaast sprak het mij enorm aan om voor verschillende klanten te mogen werken.
Bij de meeste online marketingbureaus word je al gauw in een ‘hokje’ geplaatst. SEO Specialist, SEA Marketeer, Copywriter, Content Marketeer, Online Marketing Specialist, Social Media Specialist. Ik wilde wilde alles leren en zo breed mogelijk inzetbaar zijn. Dan kan ik er altijd nog voor kiezen om me ergens in te specialiseren. Maar een weloverwogen keuze maken zonder kennis te hebben van alle online marketing aspecten, dat is wel erg lastig. Daarnaast is hoe meer afwisseling, hoe beter. Vind ik!
En daar was de uitkomst: Online Marketeer bij Think Online. Ik zou de kans krijgen om mij als Online Marketeer breed te ontwikkelen en kennis te maken met alle aspecten van het online marketingvak! En het leek mij erg leerzaam om mij te omgeven met collega’s die mij alles over het vak kunnen leren.
Nadat ik had gesolliciteerd volgde het eerste gesprek al binnen een paar dagen. Ik had gelijk een klik met Jeroen Nieuwstad, de eigenaar van Think Online. Erg fijn hoe hij de tijd nam en oprechte interesse toonde. Ik kreeg de kans om een dagdeel mee te lopen en een proefopdracht te maken. Dezelfde avond nog kreeg ik een berichtje dat ze enthousiast waren. En ik ook, dus mijn eerste werkdag liet niet lang meer op zich wachten.
We zijn nu 2 maanden verder: Hoe bevalt het nu?
Het geeft een goed gevoel als je op je plek zit! De basis (wat ik erg belangrijk vind) is goed: leuke collega’s, goede sfeer, tijd voor leuke uitjes, maar er wordt wel hard gewerkt. Vanaf de eerste dag werd ik direct opgenomen in het team. Ik krijg de mogelijkheid om alles te leren en kan bij iedereen terecht met mijn vragen. De afgelopen maanden zijn echt voorbij gevlogen. En niet geheel onbelangrijk: ik voel mij echt gewaardeerd bij Think Online!
Ik werk samen met mijn collega’s voor diverse klanten. De afgelopen twee maanden ben ik vooral bezig geweest met:
- Zoekwoordenonderzoek (voor SEO en SEA)
- Meedenken over nieuwe online marketing kansen voor diverse klanten
- Contentmarketing: blogs en SEO teksten voor landingspagina’s
- Optimalisatie van websites (inhoudelijke en technische SEO)
- SEO audits voor diverse websites en Google Ads accounts
- Optimalisatie van social media campagnes en Google Ads campagnes
- Online adverteren (Google Ads tekstadvertenties, adverteren op Facebook en Instagram)
- Social media (organisch)
- Klantbezoeken en klantcontact
Ik leer snel door het gewoon te doen, maar ook door de verschillende kennissessies die ik krijg over zoekmachine optimalisatie (SEO) en online adverteren (social media en Google Ads). Maar ook over Google Analytics. Ik vind deze kennissessies erg leerzaam. Al helemaal omdat ik het in de praktijk gelijk toe kan passen.
En hoe zie ik de toekomst?
Ik denk dat ik nooit uitgeleerd ben en ik hoop samen met mijn collega’s nog heel lang aan toffe projecten te mogen werken voor ons nog toffere klantenportfolio!
Benieuwd naar de andere teamleden van Think Online? Neem dan een kijkje op onze over ons pagina.