Business to business

Zo realiseer je meer conversies op je B2B website

Heb je een B2B (business-to-business) website en ben je op zoek naar een manier om meer conversies te realiseren? Dan is marketing automation software een interessante optie. Business-to-business websites zijn niet altijd goed genoeg ingericht om het belangrijkste doel, het genereren van klantcontact, te realiseren.

Het opzetten van een goede business-to-business website biedt veel uitdagingen. Zo moet de website aansluiten bij verschillende doelgroepen, die ieder een andere informatiebehoefte kunnen hebben. Daarnaast kunnen bezoekers zich in verschillende fasen van het koopproces bevinden. Het B2B koopproces of de buyer journey duurt vaak langer dan dat van consumenten. Voor bezoekers uit alle fasen moet informatie aangeboden worden die door hen als interessant en overtuigend wordt ervaren. Dat kan worden ondersteund met marketing automation software.

Marketing automation voor B2B websites

Vaak zijn er meerdere contactmomenten nodig voor een bedrijf overgaat tot de aankoop, bij jou of je concurrent. Met marketing automation kun je inspelen op de verschillende fases van het aankoopproces. Met marketing & sales automation software kun je precies zien welke bedrijven je website bezoeken. Komt bedrijf X voor de tweede of derde keer op je website? Dan kun je er voor kiezen het bedrijf zelf te benaderen. Je weet dan al dat ze zich ver in het aankoopproces bevinden en dat ze bekend zijn met je diensten en/of producten.

Bedrijven herkennen

Met marketing automation software krijg je meer inzicht in je website bezoekers. Via Google Analytics kun je zien hoeveel bezoekers je website heeft, hoeveel pagina’s zij bekijken en hoeveel tijd er wordt besteed per pagina. Maar via marketing automation software krijg je nog veel meer inzicht. Je kunt zien welke herkende bedrijven je website bezoeken. Daarbij krijg je uitgebreide bedrijfsinformatie over de bezoekende bedrijven, zoals: branche, bedrijfsgrootte en regio. De marketing automation software houdt ook precies de bezoekhistorie bij. Zo kom je er direct achter wie je doelgroep, welke bedrijven op je AdWords advertenties klikken en op wie je de aandacht moet richten.

Dynamische website content

De doelstelling van je website is om de zakelijke bezoeker te overtuigen van de meerwaarde van jouw dienst of product. Als iemand uit een bepaalde branche (opnieuw) op je website komt wil je hem of haar andere, meer verdiepende, informatie geven over je merk. Met dynamische content pas je eenvoudig (en automatisch!) de content van je website aan, op basis van het gedrag en/of de kenmerken van de bezoeker.

Vanaf het eerste bezoek van een bedrijf kan bijvoorbeeld de tekst, slagzin, foto, getoonde logo’s van referenties worden aangepast aan de branche van de bezoeker. Niet alleen op de homepage, maar ook op landingspagina’s. En, je website wordt er niet trager van. Je hoeft hierbij niets te wijzigen in het CMS van je site.

Wil je meer weten over je website bezoekers? En wil je direct inspelen op potentiële klanten? We kunnen je helpen bij het ontwerpen van een strategie om op een snelle, gestructureerde en automatische manier de buyer journey te optimaliseren. Neem nu contact met ons op om de mogelijkheden van marketing automation voor jouw website te bespreken.