Nieuw: Instagram bedrijfsprofielen
Social media platform Instagram wordt steeds volwassener. De overname door Facebook enkele jaren geleden lijkt de afgelopen tijd pas echt zichtbaar te worden. Vanaf eind vorig jaar is het in Nederland mogelijk om te adverteren op Instagram. En sinds kort heeft het social medium dat bekend staat om de Polaroid foto’s een eigen algoritme. Hierdoor krijg je niet meer standaard de meest recente afbeeldingen te zien, maar de foto’s en video’s waarvan Instagram denkt dat jij ze het liefst ziet.
Afgelopen week kreeg de mobiele app en compleet nieuw look en ook het logo werd aangepast. Maar daar houden ze bij Instagram niet op. Binnenkort wordt het namelijk mogelijk om een bedrijfsprofiel aan te maken op Instagram. In deze blog vertellen we je alles over de laatste ontwikkelingen.
Een bedrijfsprofiel op Instagram
Instagram management tool Later maakte onlangs bekend dat er wordt getest met bedrijfsprofielen. Daarnaast zijn ze ook bezig met het testen van een in-app statistiekenprogramma voor de bedrijfsprofielen. Wat zijn de grote veranderingen?
- Contact button. Er komt een contact button naast de follow button op de nieuwe bedrijfsprofielen. Wanneer er wordt geklikt op de contact knop verschijnen er meerdere opties. Je kunt een routebeschrijving opvragen of een e-mail sturen.
- Link naar locatie. Er kan een link naar een locatie worden opgenomen in het nieuwe bedrijfsprofiel. Wanneer je op de link klikt wordt er een kaart geopend met daarin de locatie van het bedrijf.
- Categorie. Er kan een categorie worden toegevoegd aan het profiel. Hiermee kun je sneller communiceren wat je voor bedrijf bent.
Instagram statistieken
Op de laatste afbeelding hierboven is het toekomstige in-app statistiekenprogramma van Instagram te zien. Dit programma wordt binnenkort beschikbaar in het bedrijfsprofiel en zal je helpen met het krijgen van inzichten in je profiel. Je kunt er bijvoorbeeld zien hoe oud je volgers zijn, waar ze vandaan komen en of je voornamelijk mannen of vrouwen hebt als volgers. Je ziet er in één oogopslag welke van je posts het best hebben gepresteerd en wanneer je volgers het meest actief zijn.
Met Instagram statistieken krijg je inzicht in:
- Gegevens van je volgers (geslacht, leeftijd, locatie, wanneer zijn ze actief)
- Volgers aantallen (totaal en aantal nieuwe volgers)
- Statistieken van je berichten (top posts op basis van impressies)
De knop naar de statistieken vind je straks in je bedrijfsprofiel naast je naam.
Alle afbeeldingen in deze blog zijn afkomstig van de website Later.com.