Social Media Onderzoek 2021 (Newcom)
Het Social Media onderzoek van research en consultancy bureau Newcom geeft ons ieder jaar weer inzicht in het gebruik van Social Media in Nederland. In deze blog vertellen we je meer over de belangrijkste uitkomsten van het trendonderzoek.
Belangrijkste uitkomsten uit het Social Media Onderzoek 2021:
- Men maakt intensiever gebruik van Social Media.
- Er zijn nu 13,7 miljoen gebruikers van Social Media van 15 jaar of ouder.
- Zowel het aantal gebruikte platforms als het aantal dagelijks gebruikte platforms stijgt behoorlijk.
- Met name de leeftijdsgroepen 15-19 jaar en 20-39 jaar zijn meer Social Media platforms gaan gebruiken.
- TikTok en Pinterest zijn de grote winnaars qua gebruik.
- De grote platforms blijven stabiel of groeien heel lichtjes.
- In het dagelijks gebruik groeien met name LinkedIn, YouTube en TikTok.
- TikTok groeit hard en is onder jongeren Facebook al gepasseerd. Het aantal TikTok-gebruikers ligt 2,5 keer zo hoog als in 2020.
- Het dagelijks gebruik van TikTok onder jongeren is vervijfvoudigd.
- Instagram groeit nauwelijks meer onder de 40 jaar.
- Vrouwen besteden gemiddeld meer tijd per dag aan het gebruik van Social Media dan mannen.
Omslagfoto door 7shifts via Unsplash