Case: live streaming open dag Hotel Management School Maastricht via Facebook
De uitdaging van Hotel Management School Maastricht die we op ons bordje kregen: internationale studenten werven. Voor jongeren uit Duitsland, Engeland en andere Europese landen is het niet altijd gemakkelijk om ‘even’ naar Maastricht af te reizen om een open dag bij te wonen. De oplossing? Een live streaming open dag via Facebook! In samenwerking met Think Online en Effective Online organiseerde de hotelschool in november 2016 deze open dag.
Via Facebook, andere social media kanalen en via Google werd ervoor gezorgd dat de doelgroep op de hoogte werd gebracht van de live streaming open dag. Hiermee is maanden geleden gestart zodat Hotel Management School Maastricht inschrijvingen kon verzamelen.
Live streaming open dag
Maandag 14 november was het zover: de open dag van Hotel Management School Maastricht. En voor het eerst, speciaal voor alle internationale potentiële studenten, organiseerden we een live streaming open dag.
Het draaiboek was tot in detail uitgewerkt en de generale repetitie de week ervoor was een succes. Verschillende docenten en studenten vormden een filmploeg die de hele dag verslag legde van de rondleidingen, interviews en lezingen. Met als doel de kijker thuis een goed beeld te geven van de hotelschool.
De studenten camera crew ging gewapend met selfie-sticks en iPhones de campus over. Kijkers kregen via de Facebookpagina van Hotel Management School Maastricht live de mogelijkheid vragen te stellen door een reactie achter te laten onder de video.
Gedurende de dag zijn er ruim tien video’s gemaakt en gedeeld. Voor iedereen die niet live naar de video’s heeft kunnen kijken zijn de beelden terug te zien op ieder gewenst tijdstip, via de Facebookpagina van Hotel Management School Maastricht.
Het resultaat van de live video’s op Facebook
De resultaten van de live streaming open dag liegen er niet om. Het bereik was op 14 november maar liefst 4 keer hoger dan op andere momenten. Er zijn ruim 12.000 personen bereikt en er was ook een duidelijke toename in interactie (likes, deelacties en opmerkingen) te zien.
Via de Facebook inzichten kan precies worden bijgehouden welke post of video het best presteert qua bereik en / of interactie. Zo valt op dat de video’s een veel hoger bereik hebben dan de posts waarbij enkel tekst en een afbeelding is gebruikt.
Bereik buiten Nederland
De Facebook statistieken laten zien dat het bereik tot ver buiten Nederland reikt.
Aftermovie live streaming open dag
Bekijk hieronder de aftermovie van de live streaming open dag van Hotel Management School Maastricht. Met dank aan @maaikegulden die de Aftermovie maakte en er over schreef op FrankWatching
Bereik je doelgroep met Facebook live video’s
De live streaming open dag van Hotel Management School Maastricht was een groot succes. Wil je ook je doelgroep bereiken via Facebook live video’s? Neem dan contact op met de specialisten van Think Online.