Online adverteren

Online adverteren zorgt voor naamsbekendheid van je product of dienst. De kanalen kiezen we samen op basis van je doelstellingen, je boodschap en je doelgroep. Want waar bevindt jouw doelgroep zich? Is dat op Facebook, LinkedIn of op specifieke websites? We denken graag met je mee en onderzoeken welke kanalen het meest interessant zijn voor jouw bedrijf.

Vaak is online adverteren met een combinatie van de volgende advertenties interessant:

  • Google display advertenties
  • Google Ads tekstadvertenties
  • Google Shopping advertenties
  • YouTube videoadvertenties
  • Facebook en Instagram advertenties
  • Twitter advertenties
  • LinkedIn advertenties

Google display advertenties op websites

Via Google Ads (voorheen Google AdWords) kun je adverteren op websites die je doelgroep bezoekt. Dit gebeurt met display advertenties. Er kunnen namelijk specifieke websites, mits ze advertentieruimte hebben, worden ingesteld. Maar je kunt ook kiezen voor contextuele targeting. Je stelt dan een aantal onderwerpen in die jouw doelgroep interessant vindt. Jouw banner wordt dan vertoond op websites met informatie over die onderwerpen. Zo komt je boodschap terecht bij de juiste personen. Klikken ze op je banner dan belanden ze op een speciaal daarvoor ingerichte landingspagina op je website.

Adverteren op internet

Google Ads tekstadvertenties in zoekresultaten

Wil je mensen bereiken die online zelf actief op zoek zijn naar een product of dienst? Dan zijn tekstadvertenties in de zoekmachine Google iets voor jouw bedrijf. Jouw advertentie wordt vertoond zodra iemand een relevant zoekwoord intypt in Google. Zo speel je in op de behoeften van de doelgroep en zorg je voor kwalitatief verkeer naar je website. Bij zoekmachine adverteren, ofwel Search Engine Advertising (SEA), gaat het om betaalde zoekresultaten in Google. Wil je een goede organische positie in Google realiseren? Bekijk dan onze zoekmachine optimalisatie diensten.

Voor webshops is Google Shopping interessant. Met behulp van een product feed kun je je producten bovenaan in Google vertonen.

YouTube videoadvertenties

Een videoadvertentie op YouTube is zeer geschikt voor een branding campagne. Je zorgt ervoor dat je doelgroep je leert kennen op een leuke manier. In een video kun je, nog beter dan in een tekstadvertentie of beeldadvertentie, je boodschap overbrengen. Het aantal zoekopdrachten en het aantal uren dat er video’s worden bekeken in YouTube blijft maar stijgen. Laat dus geen kansen liggen! Ben je concurrentie voor en adverteer online via YouTube. De videoadvertentie kan worden vertoond in de zoekresultaten van YouTube of voorafgaand aan een video die de gebruiker wil bekijken.

Adverteren op Facebook

Op Facebook kun je adverteren met één of meerdere foto’s, een video of een canvas (alleen voor mobiele apparaten beschikbaar). Via dit social media kanaal kun je een enorm bereik realiseren. Een ander voordeel van Facebook is dat er zeer specifieke doelgroepen kunnen worden ingesteld in een specifieke regio. Zo zorgen we ervoor dat jouw Facebook advertentie alleen wordt vertoond aan jouw doelgroep. Creëer naamsbekendheid, krijg fans en promoot je producten of diensten door te adverteren op Facebook.

Adverteren op Instagram

Instagram is een onderdeel van Facebook. Adverteren op Instagram heeft daardoor dezelfde voordelen wat betreft de targeting van je advertentie. Door de campagnes zo in te stellen dat enkel jouw doelgroep de advertentie te zien krijgt realiseer je relevante bezoekers op je site.

Adverteren op Facebook
Instagram advertentie

Twitter advertenties

Het social media kanaal Twitter is nog steeds populair onder een grote groep mensen. Online adverteren op Twitter kan daarom ook voor jouw bedrijf interessant zijn. Samen onderzoeken we waar je doelgroep zich bevindt en kiezen we voor de juiste targetingopties. In een advertentie op Twitter kun je een tekst opnemen en een foto of video. Daarnaast wordt er een duidelijke call to action knop weergegeven die je doelgroep stimuleert een bepaalde actie te ondernemen.

LinkedIn advertenties

Het zakelijke sociale netwerk LinkedIn is ongelooflijk populair in Nederland. Online adverteren via LinkedIn heeft als grootste voordeel dat je kunt targeten op mensen met een bepaalt opleidingsniveau of functie. Bij dit social media platform wordt al snel gedacht aan het promoten van vacatures. Maar je kunt er meer mee. Vooral voor B2B communicatie is LinkedIn erg interessant, bijvoorbeeld als je een beurs of nieuw product wilt promoten. Maar natuurlijk ook wanneer je een openstaande vacature onder de aandacht wilt brengen.

Resultaten real time inzichtelijk

Het voordeel van online adverteren is dat je de resultaten real time kunt zien. En waar nodig kun je ook direct advertenties en campagnes aanpassen. Door gebruik te maken van Google Analytics kun je precies zien waar de meest waardevolle bezoekers vandaan komen en wanneer zij converteren.

Remarketing

Vaak hebben bezoekers van je website meerdere contactmomenten nodig voordat zij overgaan tot de conversie. De conversie kan bijvoorbeeld een contactaanvraag of aankoop zijn. Om te zorgen dat jouw bedrijf top of mind blijft bij je doelgroep kunnen we remarketing campagnes instellen. Mensen die je website, of bepaalde pagina’s van je site, hebben bezocht krijgen dan een banner van jouw bedrijf op drukbezochte websites te zien. Een remarketing campagne kan ook op Facebook worden ingesteld of in Google Zoeken.

Think Online adverteren

Denk je aan online adverteren, dan denk je aan Think Online. Samen bespreken we je doelstellingen, boodschap en doelgroep. Aan de hand van deze gegevens stellen we een advies en strategie op. We onderzoeken welke online kanalen het meest interessant zijn voor jouw bedrijf en doelstellingen. Neem via onderstaand contactformulier contact met ons op voor een vrijblijvend advies.